zaterdag 8 april 2017

Over een blauwe bank......en nog meer.


Hallo lieve blog lezers. 
Wat een mooi begin van de lente is het toch. 
Heel snel wordt het buiten groener en gekleurd. 
De sneeuwklokjes zijn al weer verdwenen, en ook de narcissen bloei is alweer bijna voorbij. De bloesem neemt het van hen over. 
In onze tuin bloeien de perenbomen, de mini appel, en het krentenboompje.








Er is de afgelopen week veel in de tuin gewerkt. 
Zo heb ik allerlei bloemen gezaaid in de kleine kas. 
Zinnia, afrikaantjes, zonnebloem, goudsbloem, cosmea, violen.
Nu maar afwachten wanneer de eerste zaailingen boven de grond komen. 
Verder werd er geschoffeld, gespit, verplant en gepoot.
Er werden uien gepoot, sla, bietjes, wortelen en spinazie gezaaid.




En wanneer ik nu op de bank mijn stukje zit te tikken moet ik eerlijk bekennen dat ik dat ook wel voel. Mijn spieren protesteren een beetje van al dat ongewone werk. 

Die bank is trouwens ook wel weer een verhaal op zich. 
In een eerder blogje vertelde ik al dat we een nieuwe bank kochten. 
Een petrol blauwe bank. 
Met 2 ottomane's. 
Nu vraag je je natuurlijk af, wat is een ottomane ?
Een ottomane een ligbank met een leuning zodat ie ook dienst kan doen als zitbank. 
Eerder dan verwacht kregen we bericht dat de bank geleverd zou worden. 
Afgelopen donderdag was de afspraak. 
Dus snel het oude bankstel op marktplaats, geen hond die er nog iets voor over had. 
Terwijl het echt nog wel een paar jaar mee kan. 
Dan maar gratis aanbieden. 
Ik heb me echt verbaasd over de reacties hierop. 
Ik wil de bank ! Geen goedemorgen, goedenavond, geen met vriendelijke groet. 
Wij halen de bank morgen bij u op  ! Ook geen goedemorgen, goedenavond, of komt het u uit dat wij de bank morgen bij u ophalen. 
En nog veel meer van dit soort onvriendelijke mail.
Het bankstel is opgehaald. 
We konden ook nog zelf ermee gaan sjouwen, want meneer kwam alleen. 
En een dankjewel kon er niet eens af. 
Ik ben er klaar mee, met dit soort mensen. 

Ik kreeg van de week nog een mail met het enige woord EN......
Toen ik daarop antwoorde met EN ????????
Kreeg ik als antwoord...
Of je bank al weg is.
Je begrijpt dat ik hier maar niet meer op gereageerd heb. 
Het had dan waarschijnlijk een opvoedkundige onaardige reactie geweest ..........lol.

Dinsdag werden we gebeld dat de bank niet compleet afgeleverd was in het centraal magazijn. Er miste een ottomane. Oké wat nu  ? 
Toch maar laten afleveren, want onze oude bank was maandag weggehaald. 
En het kan nog wel een paar weken duren voordat het bankstel compleet zou zijn. 
Het ontbrekende deel staat nog in Polen. 
Vergeten in de vrachtwagen te laden  !
Het is ook maar een klein  ! dingetje.  Ongeveer 2 x 1 meter maar......

Dan toch maar laten bezorgen. 
En zo staat er nu een niet compleet bankstel, waar we nog niet echt blij mee kunnen zijn. Natuurlijk er zijn ergere dingen maar vervelend is het wel. En dat ze daar 2 dagen voor bezorging pas achter komen terwijl we bijna 3 weken geleden al een mail kregen dat de bank binnen was. 
Beetje raar is het allemaal wel. 
Maar het zal allemaal wel goed komen.

(foto gemaakt in de winkel)
Wordt vervolgd. 

Genoeg geklaagd. 
Want de afgelopen week was een mooie week. 
Met fijne wandelingen. 
Lekker werken in de tuin.






Ik kookte de afgelopen week redelijk "gewoon ".
Maar het volgende recept wil ik jullie niet onthouden.


Courgettini met champignons, zalm, roquefort en rode ui. 
Je kunt het hier vinden. 


Wanneer ik niet in de tuin aan het werk was, of genoot van het buiten zijn, op de fiets zat  (we maakten alweer een paar mooie tochtjes samen) werden er nog wat blokken van de splendid sampler quilt genaaid.













Er zijn 2 randen van de Stonefields klaar. 
Deze ga ik nu eerst aan de quilt naaien om vervolgens aan de twee laatste randen te beginnen. Er zit echt schot in nu.

En ook ben ik helemaal bij met het "vakje per week" borduren. 
Omdat ik opnieuw ben begonnen moest ik even een inhaalslag doen.



Sok 2 schiet ook al aardig op, ik ga aan de kleine hiel beginnen.
Mocht je altijd al graag sokken willen leren breien, er eigenlijk niet aan durven beginnen omdat het je zo moeilijk lijkt dan heb ik een paar aanraders voor je waar het heel duidelijk wordt uitgelegd.
Allereerst bij Wolhalla.

http://www.wolhalla.nl/page:6_kadootjes

En ook op het blog Ontrafeld

http://www.ontrafeld.nl/?page_id=39

Deze mevrouw breit sokken terwijl zij aan 1 hand een stomp heeft. 
Zij schrijft daarover " Ik heb besloten de foto's van mijn stomp gewoon te plaatsen. Ik ben nou eenmaal zo geboren, het hoort bij mij en ik heb geen zin om me op mijn eigen blog te verbergen".

"Bekijk het van deze kant: als ik sokken kan breien met maar 1 hand dan kan iedereen het ! "



Volgende week is het Pasen.
Hier in huis is er nog geen paasei of paashaas te bekennen.
Het zal wel met de bank perikelen te maken hebben.
Daar ga ik nu maar snel eens verandering in brengen.



Doen jullie nog iets aan paasversiering ?

Ik ga in ieder geval wel genieten van de Matthäus Passion. 
Indrukwekkend, prachtig oratorium. 

Fijne nieuwe week. 

9 opmerkingen:

  1. Mooie bank en hopelijk komt het ontbrekende nog,mooie bloesems .De quilt,het borduurwerk en de kous zijn heel mooi.
    Groetjes
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What beautiful pictures of spring!
    Very cute quilting!
    Regards,
    Maria Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend een halve bank! En ja, sommige mensen hebben geen fatsoen, jammer is dat hoor!
    Je sokken vind ik geweldig ook de kleuren, denk zo vaak ga ik ook doen, maar ik vind zoveel leuk om te doen! Kom tijd tekort, maar dat verschijnsel zul jij ook wel kennen! De Splendid blokken zijn mooi en je Stonefields geweldig!
    Ik moet de Flyging Geeses nog doen en de rand eromheen, maar ik twijfel of ik de hexagonnen wil doen.

    Fijn Paasweekend en groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is natuurlijk niet leuk als een bestelling niet compleet geleverd wordt maar in dit geval had je geen andere keuze. Met wat geduld zal het wel allemaal goed komen. Wat maak jij leuke creaties! Hier is over het Paasgebeuren nog niet veel te zien in huis, maar dat komt nog wel. Hoop dat we toch een zonnig weekend geserveerd krijgen ook al ziet het er zo niet uit. Maar hoop doet leven :-))

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hèhè, daar zou ik ook niet goed tegen kunnen, als mensen zo onbeleefd doen. Ze mogen g*dverd* blij zijn dat ze het gratis krijgen! Pffh.
    Hopelijk komt het ontbrekende onderdeel van je nieuwe bank heel snel.
    Fijn wat betreft de tuin, al die zalige bloemen die je zaaide!
    Zelf heb ik nog niet zoveel gedaan maar heb er zin in om er nog eens in te vliegen zodra ik de kans krijg.
    En je quilts en borduurwerk zien er zo mooi uit... Zalig om naar te kijken, net zoals je bloesemfoto's :-)
    Fijne dag,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige lange blog heb je geschreven, met veel mooie foto's.
    Ach dat avontuur op Marktplaats.... ik heb zulke andere ervaringen met mijn gratis af te halen bankstel destijds.
    Er kwamen vriendelijke mails (veel) of ik de banken nog had.
    Maar de eerste was een aardige leuke student die kwam met 2 vrienden en ze waren dolblij met de banken.
    We werden verschillende keren bedankt omdat ze de banken zo mooi vonden en zo fijn dat ze ze gratis kregen.
    Had wel bij de advertentie gezet dat wij niet konden helpen sjouwen.
    Zo zie je maar er zijn ook hele aardige mensen die gratis spullen willen.
    Je hebt prachtige blokken gemaakt, mooie stofjes en mooie kleuren, helemaal mijn smaak.
    Groetjes en fijne paasdagen op je nieuwe bank ook al is ie nog niet compleet.
    Je kunt in ieder geval zitten, mooie kleur trouwens.
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie bank, jammer dat je nog moet wachten op het restant. Mooi quilt en borduurwerk laat je zien. En natuurlijk je prachtige foto's . Wens je fijne paasdagen toe.
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joehoe, ik ben eindelijk beland bij je blog, pfff....zoveel om te lezen en te reageren, kan het bijna niet bijhouden ;-)
    Wat een goede, dat met die bank zeg, brutale vlegel en dan nog iemand die mailtjes stuur met één woordje... het toppunt van brutaliteit. Wat ontzettend jammer dat de nieuwe bank nog niet compleet is, nou ja, zitten kun je in ieder geval toch wel?
    Prachtige blokjes zijn er weer gemaakt, snap alleen niet dat je e in de tuin kan werken en ook nog tijd hebben voor je handwerkjes. Nou ja, ik werk nog buitenshuis, daarom heb ik ook niet veel tijd.
    Fijne vrolijke week, jammer dat het weer niet zo best wordt met Pasen. Oh ja, een vrolijk Pasen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer van de bank, komt vast nog goed.
    Ondanks dat heb je weer prachtige foto's gemaakt. Ik ben weg van je roodborstje tussen de bloesem, wat een treffer.
    en ik vind je borduurwerk, met een vakje per week heel mooi worden.
    Fijne paasdagen, Manon

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...