dinsdag 23 februari 2016

Eierwarmer konijn.







Patroon gehaakte eierwarmer.

Benodigdheden: haaknaald nr. 2 ½, restjes katoen, 2 oogjes, roze wol/borduurgaren voor het neusje, vulling en eventueel een strikje.

Hoofd:
Haak 2 lossen, haak in de 2e losse 6 vasten
  • haak in elke vaste 2 vasten ( 12 vasten )
  • 1 vaste, 2 vasten in de volgende vaste ( 18 vasten )
  • 18 vasten
  • ( 5 vasten, 2 vasten in de volgende vaste ) 3 keer ( 21 vasten)
  • 21 vasten
  • ( 7 vasten, 2 vasten in de volgende vaste ) 7 keer Let op ! Deze toer haak je door totdat je 7 keer hebt herhaald.
  • 28 vasten
  • 28 vasten
  • ( 5 vasten, 2 vasten samenhaken ) 5 keer ( 23 vasten )
  • ( 4 vasten, 2 vasten samenhaken ) 4 keer, 1 vaste ( 20 vasten )
  • 20 vasten
  • ( 3 vasten, 2 vasten samenhaken ) 4 keer ( 16 vasten )
  • ( 2 vasten, 2 vasten samenhaken ) 4 keer ( 12  vasten)
  • draad door lus halen en afhechten
  • hoofd opvullen
  • draad door resterende vasten halen, draad iets aantrekken, draad afhechten en wegwerken.



Oren
  • haak 10 lossen
  • haak in de 2e, 3e en 4e losse een vaste
  • haak in de 5e, 6e en 7e losse een half stokje
  • haak in de 8e en 9e losse een stokje
  • haak in de 10e losse 5 stokjes
  • haak verder aan de andere kant
  • 2 stokjes, 3 halve stokjes en 3 vasten

Haak 4 van deze oortjes en naai ze twee aan twee aan elkaar.

Lijf
  • haak 2 lossen
  • haak 5 vasten in de 2e losse
  • haak in elke vaste 2 vasten (10 vasten)
  • (1 vaste, 2 vasten in 2e vaste) herhaal tot einde toer (15 vasten)
  • (1 vaste, 2 vasten in 2e vaste) herhaal tot einde toer (22 vasten)
  • (1 vaste, 1 vaste, 2 vasten in 3e vaste) herhaal tot einde toer (28 vasten)
  • (1 vaste, 1 vaste, 2 vasten in 3e vaste) herhaal tot einde toer (38 vasten)
  • vervolgens haak je 12 toeren van 38 vasten
    randje langs onderkant lijf
  • hecht aan ergens aan de onderkant van het lijfje, haak (vaste, half stokje, stokje, half stokje, vaste) in dezelfde steek, sla 1 vaste over en herhaal (vaste, half stokje, stokje, half stokje, vaste) rond onderkant lijfje



Armen

  • haak 2 lossen met bruin
  • haak 6 vasten in de 2e losse
  • (1 vaste, 2 vasten in 2e vaste) 3 keer (9 vasten)
  • haak 3 toeren van 9 vasten
  • ga verder met roze
  • haak 6 toeren van 9 vasten
  • keer je werk, haak 1 losse, halve vaste, 2 vasten, halve vaste
  • keer je werk, haak 1 losse, halve vaste, 1 vaste, halve vaste
  • deze laatste 2 toeren zorgen ervoor dat je armpje een beetje schuin afloopt.
  • Knip de draad af (zorg dat je genoeg draad overhoudt om het armpje aan het lijf te naaien) Haal de draad door de lus

Afwerking:
Naai het hoofd op het lijfje, vul de armen op en naai ze aan het lijfje, naai de oren op het hoofd, borduur het neusje op het hoofd en breng de oogjes aan.

© Dit patroon is alleen voor eigen gebruik en mag onder geen
beding verspreid worden. Niets van deze uitgave mag op welke
manier dan ook gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming
van de ontwerpster: Marja Rijnsburger, http://rosabears.blogspot.nl/
Dit ontwerp is en blijft eigendom van Marja Rijnsburger
http://rosabears.blogspot.nl/
Vragen en opmerkingen: rosabears@live.nl

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Bedankt voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje! Dank voor het patroontje. Heel erg leuk.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk konijn! Ik ga hem zeker haken, proberen althans!
    Bedankt voor het delen van dit patroon.

    groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom er even niet uit. Er staat bij het hoofd: 18 vasten
    ( 3 vasten, 2 vasten samenhaken ) 4 keer ( 12 vasten )
    Maar als ik 4 x minder, kom ik op 14 vasten, en dan?
    Op welke toer worden de oogjes geplaatst, want dat lukt niet meer na het vullen :-(
    Hopelijk kun je me verder helpen, hij is zo leuk!
    Groetjes,
    Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels het patroon aangepast.
      Ik had twee patronen door elkaar gehaald.
      Ik heb kraaltjes gebruikt voor de oogjes, deze worden erop gezet wanneer het hoofd gevuld is en de oren erop staan.
      Voordat ik de ogen vastzet bepaal ik met kopspelden de juiste plek.
      Ze zitten bij mij tussen de 6e en de 7e toer.

      Verwijderen
  5. Ik kom er even niet uit, ik ben er nu mee bezig. Er staat bij het hoofd:
    18 vasten
    ( 3 vasten, 2 vasten samenhaken ) 4 keer ( 12 vasten )
    Maar als ik 4 x minder, kom ik op 14 vasten. En nu?
    Hopelijk kan je me verder helpen.
    Groetjes,
    Anna.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...