vrijdag 12 februari 2016

Buiten, Pasen, geknutsel en kokkerellen.


Hallo lieve blog volgers.
Hoe was jullie week ?
Hier werden er in ieder geval weer heel veel stapjes gezet.
Met weer van alles wat weer, soms een beetje zon, regen, veel wind, mist en gladheid.
Het waren weer heerlijke wandelingen.


Samen met de honden in de polder lijkt het wel alsof je alleen op de wereld bent.
En dat in de randstad, ik kan er van genieten.
Vanmorgen was het extra mooi, het was mistig, bijna windstil en de zon deed zijn best om er door te komen. Het heeft iets mysterieus.





Even over de "I Love Crochet" tas.
Eigenlijk wilde ik vandaag een volgend patroon delen hier op mijn blog.
Maar ik heb nog geen reactie gehad van of er ook maar iemand deze tas aan het haken is.
Nu is het niet zo dat ik op bedankjes o.i.d, zit te wachten, maar ik zou het zonde van mijn tijd vinden om zoveel tijd te steken in het hier op mijn blog te plaatsen.
Ben je de tas aan het haken of wil je hem gaan haken, laat het me dan weten via mijn mail adres, dan krijg je het patroon in pdf toegestuurd of ga ik hier op mijn blog verder met plaatsen.
rosabears@live.nl


Natuurlijk werden er ook weer steekjes gemaakt deze week. Het weer leende zich ook daar uitstekend voor. Inmiddels zijn er weer 2 blokken van de "Sweet Heart Houses" af en ben ik aan de vierde begonnen. Afgelopen woensdag was er weer een gezellig handwerkcafé bij Karen.
Morgen is er bij haar een Show and Tell van Juud's Quilts (klik).
Ik verheug me erop om daar heen te gaan.
Ik heb begrepen van Karen dat er, door afmeldingen, nog een paar plekjes over zijn.
Dus woon je in de buurt, kijk dan even op haar blog.
bedbreakfastenquilts.blogspot.nl
http://bedbreakfastenquilts.blogspot.nl/ (klik)




Dit bord kennen jullie vast nog wel van de kerst. Maar dat ligt alweer een poosje achter ons en dan moet er iets anders op. In deze tijd van het jaar wil ik wat kleur in huis. Het zal wel de zin in het voorjaar zijn. De lap stof met rozen had ik nog liggen. Spelde deze vast om het het bord. Wat oude ansichtkaarten erop en zo heb je een echte eye catcher in huis.







Ik had weer zin in een nieuw haakwerk. Zal ik weer beginnen aan een "Rosabears" deken ??
Maar er zijn al zoveel deken cals (crochet alongs oftewel samen haken) op het WWW.
Maar ik heb nog wel wat bollen wol/restanten liggen.
En HAKEN is zo leuk, ontspannend en kan altijd bij het televisie kijken.
Zal ik toch maar wel !!
Ach weet je, ik begin gewoon en zie wel waar het schip strandt.



Voordat ik aan de nieuwe deken begon haakte ik ook wat eierwarmers, want voor je het weet is het alweer Pasen en daar hoort natuurlijk een warm eitje bij.
Het ontwerp is van mijzelf, en bij interesse wil ik dat natuurlijk wel delen met jullie.












Afgelopen week werd er ook weer gekookt en gebakken.
Gisteravond stonden deze sucadelapjes heerlijk te stoven in de oven.
Het zijn in blokjes gesneden lapjes die ik aanbak in een grote gietijzeren pan. Dan voeg ik daar een kant en klare boemboe aan toe van Toko Lien. Deze keer gebruikte ik de boemboe Bali.
Dan gaat de pan in de oven op 110 graden en laat ik dat 3 uur staan.
De oven gaat dan uit, maar de pan blijft dan wel de hele nacht in de oven staan.
Het gietijzer van de pan blijft heel lang warm.
Met als resultaat botermals Indisch vlees.
We krijgen 2 weekenden eters en serveren dan nog meer Indische gerechten.
Heerlijk.


Deze cake bakte ik het afgelopen weekend. Het is een Courgette cake.
Het recept heb ik hier (klik) gevonden.
Een cake die gebakken wordt met olie in plaats van boter.
Het is een smeuïge cake, die na een paar dagen nog heel lekker is.
Courgette, walnoten, rozijnen, lichte basterdsuiker enz.

Waar ik geen foto's van maakte (vergeten !!!) was de Knolselderij soep die ik kookte.
Maar wel een aanrader voor wie van soep houdt.
Het recept (met foto) kun je hier (klik) vinden.
Ingrediënten o.a.: knolselderij, prei, aardappel, ui, ontbijtspek (voor de vegetariërs kan het ook heel goed zonder), mosterd, gruyére kaas en kookroom

Smullen maar.


7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke blog heb je lekker veelzijdig en prachtige foto's. De Quilt is prachtig.
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie veel mooie en gezellige foto's.
    Ik doe niet mee met je tas. Het is gewoon mijn ding niet en ik ben ook niet zo'n tassen mens.
    Ik ben benieuwd welke deken je gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sfeerfoto's van je wandeling.
    En wat ben je weer lekker ijverig bezig geweest.

    Fijn weekend toegewenst
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die courgettecake wordt het wel als ze weer bij bossen in de tuin staan, lijkt me heerlijk!
    Tot morgen, enne, heb je aandelen dat je zoveel reclame maakt:)?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie buitenfoto's. Hier was het weer ook wisselend, maar toch het meest nat en grauw (helaas). Wat zijn jouw eierwarmers leuk. Vooral dat paashaasje is schattig. Het gequilte huis is een echte eyecatcher net als jouw bord met kaarten.
    En dan de gewetensvraag die je stelt over de I Love Crochet-tas. Hij is echt zo leuk en ik wil hem dolgraag haken, maar liefst pas nadat de Lossen&Vasten CAL-deken klaar is. Anders loop ik het risico dat ik alles maar half doe en niets echt binnen afzienbare tijd afkomt. Ik ga je zo zeker even een mailtje sturen.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto van je ochtendwandeling. Ben zo dol op dat polderlandschap.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik lees jouw blog voor de eerste keer. Leuk dat je de Sweatheart Zhouses aan het maken ben. Die ga ik ook een keer maken. Het patroon heb ik al in huis en ook al heel wat lapjes er voor.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...