zondag 15 maart 2015

Tutorial crochet Easter Eggs....gehaakte paaseieren.

 
 
Benodigdheden:
Haaknaald nr. 1 1/2
Haakkatoen in verschillende kleuren.
Piepschuim eieren ( 8 centimeter ).
Lint
 
Een toer begint met x aantal lossen voor de eerste steek.
1 losse = 1e vaste
3 lossen = 1e stokje
4 lossen = 1e dubbele stokje
6 lossen = 1e stokje + 3 lossen
De toeren zijn niet genummerd ieder * is een volgende toer.
 


* Haak 6 lossen en sluit met een halve vaste.
* 8 vasten in de ring


* 1 vaste en 3 lossen 4x ( = 4 x 3 lossen boogjes )
* 5 stokjes in de 3 lossen boogjes ( = 20 stokjes)


* Met halve vaste naar 3e stokje van vorige toer, vaste, + 3 lossen, vaste tussen 5 stokjes groepen vorige toer, 3 lossen, vaste boven 3e stokje +
herhaal van + tot +
(= 8 boogjes van 3 lossen)
* 5 stokjes in 3 lossen boogjes ( = 40 stokjes )

 
  *5 stokjes boven de 5 stokjes vorige toer, 1 stokje tussen 2 groepjes van 5 stokjes vorige toer
( = 48 stokjes )



* 3 stokjes in hetzelfde stokje van vorige toer, 2 stokjes overslaan
(= 16 groepjes van 3 stokjes)


* (3 dubbele stokjes, 2 lossen, 3 dubbele stokjes) tussen 2  3 stokjes groepjes vorige toer,
2  3 stokjes groepjes overslaan
( = 8 groepjes van (3 dub. stokjes, 2 lossen, 3 dub. stokjes)


* 5 stokjes in 2 lossen tussen 3 dubbele stokjes vorige toer, 1 stokje tussen
( 3 sub. stokjes, 2 lossen, 3 dub. stokjes ) groepjes vorige toer


* 48 stokjes
* 48 stokjes
* 2 dubbele stokjes, 2 lossen, 2 stokjes overslaan
*48 stokjes


* 5 vasten, + 4 lossen, 1 stokje overslaan, 5 vasten +
herhaal van + tot + ( = 8x  4 lossen boogjes )
* met halve vaste naar 3e vaste
1 stokje boven 3e vaste, 9 stokjes in 4 lossen boogje
 
Wacht even met de toer te sluiten.
Pak nu je piepschuim ei erbij en schuif je haakwerk over het ei.


De rest van het haakwerk wordt met het ei erin afgehaakt.


*1 stokje op stokje, 3 lossen, 1 vaste op 5e stokje vorige toer
*5 stokjes op stokje vorige toer, 1 losse
* 5 stokjes op stokjes vorige toer
* 5 stokjes tussen de stokjes groepjes vorige toer


* 1 stokje,  + 1 stokje overslaan, 1 stokje +
van + tot + herhalen
deze toer 2 x
* 2 vasten samen haken
draad afknippen en afhechten


Heb je nog vragen of opmerkingen: rosabears@live.nl

Deze beschrijving en de foto's zijn en blijven eigendom van Marja Rijnsburger.

Atelier Rosabears. http://rosabears.blogspot.nl/

Kopiëren of overnemen zonder toestemming is niet toegestaan.

Wil je het patroon delen op een facebook groep, o.i.d dan eerst graag vragen en

altijd met bronvermelding naar mijn Blog Rosabears.
 
 


13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie paaseieren! Even reclame voor je patroontje gemaakt op mijn website. (www.haakinformatie.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het mooi patroon groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi deze gehaakte eieren.

    lieve groet,dinah

    PS: kijk je ook even op mijn blog: het is weg geef maand en ik heb een aantal hele leuke give away.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben wezen kijken.......en nog lang niet uitgekeken.
      Groetjes Marja

      Verwijderen
  4. Ooooh wat zijn ze gaaf ! Mag ik je vragen welk garen je hebt gebruikt voor de eieren ? Welk merk ? Haak altijd met catania en phil cotton 3, dus ben even benieuwd welk garen ik hiervoor het beste kan inslaan ! ;^)
    Leuk als kadootje voor de paasdagen ! We hebben dan ook nog een heleboel verjaardagen dus dat komt mooi uit !!
    Haakgroetjes,
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Caroline, ik heb de katoen bij LTC gekocht in Leiden maar kan niet terugvinden welk merk of het is.
      Ik heb wel een link voor je naar de pagina van LTC.
      http://www.ltcleiden.nl/borduur-haak-brei-en-naaigarens/cotton-12-glanskatoen/
      Groetjes Marja

      Verwijderen
  5. Wat een leuke paaseieren zijn dit,zeg.
    Een heel goed idee.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zijn ze die gehaakte eieren.
    Ik heb er ook al eens gemaakt. Maar dit patroon is ook leuk. Als ik ze zie, krijg ik meteen zin om ook te beginnen. Ik houd ze in mijn achterhoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel voor dit prachtige patroon :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...