woensdag 16 januari 2013

Vogels en meer....

 
 
 
De dag begon vandaag mistig en koud.
Maar oh wat was het prachtig buiten.
 
 
Een dag om buiten te zijn en te genieten van het mooie winterse landschap.
Later op de ochtend kwam de zon er vol doorheen en warmde buiten een beetje op.
Ik ging naar park de Houtkamp in Leiderdorp om winterse foto's te maken.
En met de zon erbij was het een klein feestje.
 
 
In het zonnetje waren de vogels actief en levendig.
Maar om een vogel op de foto te krijgen.
Ze blijven niet stil zitten !!!
Ik probeerde het toch.
Om dit boomkruipertje te zien moet je misschien een beetje zoeken.
 
 
 
En deze ekster speelde verstoppertje in zijn eentje.
  
 
 
Dit roodborstje wilde zich alleen van de achterkant laten fotograferen.
 
 



 
Het pimpelmeesje doet zich te goed aan de elzenpropjes.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 En helaas hier was mijn lens wat beslagen.
Het vogeltje ?? Ik weet het niet.
Wie het weet mag het zeggen.
 
 
 
 
 
Maar zeker een dag met een gouden randje.
 
 

7 opmerkingen:

  1. Wat weer een prachtige foto's Marja. Zou het vogeltje een groenling kunnen zijn??

    Groetje,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marja,

    Prachtige foto's heb je gemaakt!!Is ook geweldig met zo'mooie blauwe lucht.
    Helaas kwam de zon niet echt door hier.
    De onbekende vogel lijkt wel erg veel op een sijsje.

    En het eerste vogeltje is misschien een tikfoutje...het is geen boomklever maar de boomkruiper.Hij zit graag in bomen met een ruwe stam, en die hebben wij hier in de tuin een paar. Vandaar dat ik hem zo goed herken.

    Fijne avond.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je foto's zijn heel erg mooi. Ik ben helemaal niet bekend met vogeltjes maar ze staan er mooi op. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht ook aan een groenling.
    Maar,wat een goed geslaagde foto's zeg.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genieten hoor deze prachtige winterfoto's, ja het is heerlijk om nu buiten te zijn ondanks de vrieskou.
    Fijne dag Marja, groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marja.
    Ik heb weer genoten van je foto,s. Schitterend. Ik heb ook veel vogels in mijn tuin en geniet er elke dag van. Ik voer ze en het is soms een ware veldslag om een kruimeltje brood. Maar ik prijs me rijk dat we van zoiets kleins zo kunnen genieten.
    Groetjes van rens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's, Marja! Lekker genieten nu buiten met al die sneeuwtafereeltjes!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Rondje Hoogmade, Leiderdorp, Hoogmade.........

Het was vandaag een heerlijke dag om aan de wandel te gaan. En koos ik er deze keer voor om vanuit Hoogmade, de Munnikenpolder in Leiderdorp...