woensdag 21 november 2012

Het verhaal van het groene kastje.

 
 
Er was eens een, in mijn ogen, onooglijk lelijk eiken kastje.
Het werd gevonden bij de kringloop zo'n 3 jaar geleden voor € 7,50.
Het eerste wat mijn lief zei toen ie het kastje zag was.....
"wat moet je daar nu mee?"
Maar ik had al bedacht dat het een geweldig opbergplekje zou zijn voor mijn mooiste spulletjes.
Het kastje veranderde van kleur.
 
 
 
 


En kreeg een mooi plekje in mijn atelier.
Zo kon ik genieten van mijn spulletjes terwijl ik aan het knutselen was.
Het hing in het oude huis, verhuisde mee naar het nieuwe huis, waar het eerst weer een plek kreeg in mijn atelier/hobbykamer.
 
 

 
 
En nu hangt het kastje in de hal.
En is dit het eerste wat je ziet wanneer je bij ons binnenkomt.
 
 


Een mooi plekje om mijn verzameling stoffen dozen uit te stallen.
En nog wat andere kleine verzamel dingen zoals gehaakte kleedjes, een groen aardewerk doosje, een borduurwerkje, een boekje met mooie prenten van Mary Cassatt en mijn eigen handgemaakte beertjes.
 
 
 
De schilderijen in het boekje van Mary Cassatt zijn lieflijk en romantisch.
 


 
Een plaatje van een sieraden doosje.
 
 









 
En zo zie je maar dat een onooglijk kastje een sieraad in huis kan worden.
 



8 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kastje!
    Staat super met prachtige verzameling stoffen doosjea!!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een likje verf al niet kan doen.....mooie kleur!
    Super leuk met al die beertjes!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er mooi uit je kastje.
    Zo zie je dadelijk hoe gezellig het bij jullie is als je binnenkomt.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi,dat mintgroen.
    En wat een leuke lieve spulletjes heb je in het kastje gedaan.
    Echt een mooie binnenkomer bij je in de hal.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig dat jij de schoonheid er wel in zag!!
    Ik vind het een super kastje hoor, en zo mooi met al die schatten erin.

    lieve groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat een mooi kastje geworden!
    Ik vind je dozen ook mooi heb je ze zo gevonden of heb je ze opnieuw bekleed? Ja en dan je beren ik vind ze zo leuk!
    Het is een warm welkom zo.

    lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...