woensdag 29 juni 2011

Markt.


Ik ben dol op het bezoeken van markten. Heerlijk slenteren langs kramen. Geuren opsnuiven, kijken naar allerlei koopwaar en dan verse vis, kaas, olijven, een gegrild kippetje of een bijzonder brood kopen.
Thuisgekomen probeer ik er dan een lekker maaltje van te maken.
Tijdens onze vakantie in Frankrijk brachten we natuurlijk ook een bezoek  aan een markt.
Net als hier ook veel van dezelfde kramen met tassen, kleding e.d.
Maar hier gaan we niet voor wij willen als we ergens anders zijn ook ander lokale producten eten.
En natuurlijk zijn die ook ruim voldoende aanwezig.
Deze kraam was een belevenis op zich.
Hier verkochten ze geitenkaas, en aan het aantal klanten om de kraam heen te zien moest ie wel erg lekker zijn. Je kreeg twee plastic zakjes in je hand gedrukt, één voor de kaas en één om de kaas zelf mee te pakken. Sommige Fransen gingen met een zak vol weg.
Vervolgens sloot je weer aan in de rij om bij de Directeur Geitenkaas (ja die met die hoed op in zijn gemakkelijke stoel) af te rekenen.


Terug op de camping maakte we er een salade van.
Gemengde sla, augurkjes (van die lekkere zure), een rauwe ui, tomaten wat zout en peper.
Het geitenkaasje even in het oventje een beetje honing-dillesaus eroverheen en smullen maar.



5 opmerkingen:

  1. Het water loopt me in de mond.
    Ja dat is het leukste van die marktjes met echte streekproducten.
    groet Petra
    p.s een oven op vakantie ?
    wel een luxe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou je kon wel lekker smullen op de markt heerlijk ik had nog een vraagje heb je het kleine beertje al af minty maar dan met een rose aksend als het niet zo is maakt niet uit maar ik ben 14 julie jarig ik dacht dan geef ik me de kleine beer lekker aan me zelf ik hoor nog wel van je liefs rommy geen verplichting hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mensen van het goede leven!!

    Hihihi......dat is puur genieten, toch?

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel gezellig uit die markt en dat gerechtje ook echt smullen!
    Leuk zo even terugblikken!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, gezellig hoor die markten.Voor de Fransen is het ook voor de sociale contacten. Vaak wordt er ook wijn geproefd en dan babbelen ze nog meer en vlugger!!Ha, ha,.

    De salade ziet er uit om van te smullen!
    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...