maandag 9 mei 2011

Maandag....tuindag.


Één van de redenen dat ik de laatste tijd ook niet zo aan blog toekom is dat ik veel tijd doorbreng in de tuin.
Zaaien, stekken, oppotten, verpotten en onkruid de baas blijven.
Maar zeer zeker ook genieten.
Genieten van het frisse groen en de bloemen.
Hierboven de bloem van bieslook.


De eerste witte en roze clematis bloemen bloeien.



En wat dacht je van deze roos in de knop. Ik kan bijna niet wachten tot ie open gaat.


Lupine, soms verdwijnt ie zomaar uit de tuin, en soms komt ie op een heel andere plek terug.
Leuke verrassing.



Van dit statige bloempje kan ik nu even niet op de naam komen. Ook een plant die zich op allerlei plekken uitzaaid maar doordat ie heel fragiel is mag ie van mij overal blijven staan.


 Blauwe ballen drijven in de waterschaal.


Hosta nog fris en groen en...nog.... niet aangevreten door de slakken.
Ik vind het prachtige planten maar ohhhhh die slakken.


In het kasje groeien een druif, abrikozen boom, snackkomkommers en zaai ik van alles voor.
Zoals o.a. afrikaantjes, roze korenbloem, roze cosmea, papaver, dropplant, bonen enz.


De paden zijn bedekt met boomschors. Een goedkope oplossing als ondergrond.





6 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's van je mooie tuin.
    Gelukkig was het niet te warm om vandaag te tuinieren. Geniet er van.
    groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk je foto's, wij hebben ook de hosta's, ben ook benieuwd hoelang dat het goed gaat, mooi trouwens dat bloemetje van de bieslook, eigenlijk nooit zo bij stil gestaan.

    fijne week
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marja,
    jaa wat is het genieten nu buiten, je tuin ziet er prachtig uit en oooh die roze clematis is zooo mooi. Het is hier nu eindelijk een beetje aan het regenen maar ik sproei ook veel. Ga deze week de Dahlia's in de grond zetten en ook komt er een sering. Heb nog zoveel plannen en zin om in de tuin bezig te zijn.
    Fijne avond,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die foto's een genot om naar te kijken, bedankt!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige plaatjes! Jaja, de tuin gaat hard nu! En net als jij heb ik steeds andere dingen te doen als achter de pc te gaan zitten, het weer nodigt uit voor andere dingen en dan krijg je 'achterstand', maar ja, het moet maar....! Leve de vrijheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn werkelijk beauty's, wat een details van bloemen , super Marja !
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...