woensdag 23 februari 2011

Home is where the heart is.

Hallo lieve blogvriendinnentjes daar ben ik weer en nu eens met wat nieuwe foto's. Verhuizen moet je volgens mij niet teveel doen in je leven want vermoeiend is het wel. Maar daar tegenover krijg je er ook weer heel veel voor terug. In dit geval vooral ruimte.




Dit is ons zitgedeelte geworden. Lekker licht door de vele ramen/deuren.
En ja hoor jullie zien het goed.....we hebben de hond zo verpest dat ze haar dutje op de bank doet.
Ach geef zo'n beest eens ongelijk.
Voor mijn doen is het nogal kaal vinden jullie niet ?
Maar het voelt allemaal wel ruim en opgeruimd op deze manier maar of het zo zal blijven ?
Wie het weet mag het zeggen.
De donkere tafel is kaalgeschuurd. Wil je zien hoe ie eerst was kijk dan even in deze post voor "voor en na" foto's.


 Onze donkere vitrinekast hebben we ingeruild voor een groter en lichter excemplaar.
Hier kan ik lekker veel servies enz. in kwijt.


Hij komt zo mooi uit tegen de lange wand.
De kleuren op de muren hebben we neutraal gehouden.
We hebben gekozen voor de serie Nepal uit de Couleur Locale collectie van Flexa.
Het lijkt op de foto misschien wat lichter maar dit is midden taupe en ook gebruikten we nog de kleur puur taupe voor onze televisiehoek. (foto's in een volgende post).
Voordeel van dit soort kleurgebruik is dat er van alles bij past.



Een gedeelte van mijn rood/roze servies en frutsel verzamelin heeft ook weer een plek gekregen.



Het stoeltje heb ik zelf opgeknapt en van een nieuw stofje voorzien en ook mijn handgemaakte beren moeten wel weer een plekje in huis krijgen.



Tot zover een kijkje in ons, vinden wij zelf, heerlijke huis.
Natuurlijk laat ik jullie later graag wat meer zien.


11 opmerkingen:

  1. dat ziet er allemaal heel licht en vrolijk uit, wat een gezellgheid, leuk, en een prachtige kast en wat een leuke verzameling serviesgoed.veel plezier en geluk in jullie nieuwe huis.
    groetjes floortje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh wat een HEERLIJKE plek zeg, zo'n zitgedeelte spreekt mij zeer aan. Inderdaad mooi licht, gewoon sprankelend. En tsja...die lieve hond, hiet hetzelfde hoor, natuurlk wil hij ok een heerlijk plekje hebben toch, en geef hem ongelijk, hihi. Eigenlijk heeft dat sobere [kaal zoals je schrijft] wel iets heel moois, maar kan me voorstellen dat jij met zoveel mooie spulletjes het toch nog gaat aankleden, en je persoonlijke sfeer laat doorschemeren. Maar het ziet er fantastisch uit allemaal. De vitrinekast met al je fraaie servies is ook heel erg sfeervol zo. Geniet er maar heelijk van...

    Fijne dag verder,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Marja (en Hans) wat een ruimte en wat ziet het er gezellig uit! Heerlijk dat je in die kast nog heel wat ruimte hebt om te stapelen...voorlopig hoef je niet te denken...waar laat ik dat nou weer...? Mooi licht ook alles, daar hou ik van!
    Haha, dit smaakt naar meer! Ben alweer benieuwd naar nieuwe foto's, maar doseer het maar fijn hoor!
    Had ik jullie al veel geluk in jullie nieuwe huis toegewenst?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi het is met rommy wat ziet het er pratig uit geweldig mooie meubels een lekker licht heel mooi tussen twwee hakjes over het beertje minty ik nog wel intrese voor het beertje heb je nog een mail gestuurt maar ik kreeg geen gehoor dus als je me wilt mailen wat ze kost een dat je haar wel wil vekopen graag liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is prachtig! Inderdaad heel licht, heerlijk is dat! Mooie vitrinekast. Staat ook op mijn verlanglijstje... Flexa in Nederland is dus inderdaad Levis bij ons hier, want ze hebben ook die NEPAL collectie uit de colors of the world serie, alleen geen VTwonenkleuren en ook die Long Island uit diezelfde serie hebben we hier blijkbaar niet, jammer. Ik vind de kleuren van die Nepalcollectie ook heel mooi en ingetogen.
    Geniet van jullie nieuwe woonst en veel plezier met verder inrichten, al vind ik het er nu al helemaal goed uitzien!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat mag natuurlijk....graag zelfs...ben dol op nog meer beelden van je prachtige huis...
    En wat een mooie kast zeg gevuld met prachtig servies....
    Kan me voorstellen dat je hier heel graag woont.
    FIjne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er heerlijk fris uit, gezellig hoor, grappig van jullie hond, had het vast naar zijn zin zo.

    wat een mooi servies heb je.

    veel geluk in jullie nieuwe huis.
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er heel gezellig uit en zo een mooie beertjes.
    Veel geluk in jullie nieuwe huis.
    Lieve groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig ziet het er uit. Mooi licht en fris....straalt gezelligheid uit. En je kast met mooi serviesgoed...prachtig. Ben benieuwd naar de volgende foto serie.
    Groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lovely living room!!!!!!!!
    ♥♥♥
    sleep well
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke ruimte! Het sfeertje dat je gecreëerd hebt voelt gewoon goed.
    Ik ben nu al zo benieuwd naar de rest van je prachtige huis. Bedankt voor het kunnen meekijken.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...